maandag 29 november 2010

29/11 Sex, Blogs & Rock 'n Roll

Schrijven is leuk. Als een soort virus houdt het me in de greep en wil ik ineens ook alles erover weten. Op elk vrij moment (dat ik niet aan het schrijven ben) ben ik me dus op andere manieren aan het verdiepen. Momenteel lees ik het dikke Handboek voor schrijvers en tegelijkertijd Schrijven: het begin (Pim Wiersinga). Vandaag werd ik lid van Schrijven Magazine, en ben ik meteen plus-lid geworden bij schrijvenonline.org. De laatste opende een hele nieuwe wereld voor me, met forums, schrijfoefeningen, tips voor andere websites en -blogs en noem maar op. En zo belandde ik dus op Dutchproblogger.nl: GEWELDIG. Het is de website van Ernst-Jan Pfauth die het boek Sex, Blogs & Rock 'n Roll schreef en hij geeft een aantal geweldige blogtips. Hier zijn ze  in het kort:




  • 1. Bepaal je niche 











  • 2. Kies een blogplatform 











  • 3. Verzin een blognaam [belangrijk is dat die de inhoud van de blog weerspiegelt]











  • 4. Vind een design(er) [als je een unieke achtergrond hebt, valt dit meer op.]











  • 5. Doorloop de blogchecklist [o.a. doorschakelen naar social networks, een 'over jou'-tekst die de lading dekt etc.]











  • 6. Voeg waarde toe [o.a. schrijf over relevante onderwerpen]











  • 7. Laat anderen aan het woord [o.a. geef een overzicht van andere blogs die je volgt]











  • 8. Schrijf beknopt en scanbaar











  • 9. Zet beeld groots in 











  • 10. Promoot je blog











  • 11. Lok reacties uit











  • 12. Vind een workflow









  • Geen opmerkingen:

    Een reactie posten