dinsdag 30 augustus 2011

30/08 Behind the scenes

Voor de haarstyling

Ik zal niet snel zeggen dat ik het druk heb, omdat ik vaak vind dat mensen dit te snel roepen. Laat ik dan zeggen dat er op dit moment wel heel veel projecten door elkaar heen lopen. Twee redigeerklussen, een opdracht voor het schrijven van webcontent op basis van SEO, het redigeren van een spannende thriller en tussendoor een hoop geregel voor de fotoshoot voor mijn boekcover en boektrailer. 
De oncharmante 'duurt het nog lang stand'
Vandaag was ik op visite bij Marion, de visagist/haarstylist. Ik wilde haar laten wennen aan mijn eigenzinnige haar. Dan geeft het op de dag van de shoot zelf geen stress en kan ik weer iets afvinken op het ellenlange lijstje ‘to do voor vertrek naar Australië'. 
Morgenavond ga ik de ideeën aanhoren die Film 1 voor mijn boektrailer heeft. Daar ben ik nu al erg benieuwd naar. En terwijl mijn lief nu aan het koken is, ben ik bezig met een herschrijfklus voor de provincie. Het kost veel tijd, je brood verdienen. Tijd die ik eigenlijk op een andere manier wil besteden. Aan de paar duizend woorden die ik nog voor vertrek wil schrijven, bijvoorbeeld. Ze blijven telkens liggen, net zoals het verzinnen van een passende boektitel. Vandaag verzon ik er weer tien. Ik zit nu op zestig, waarvan ik er 30 ongeschikt vind, 25 niet literair genoeg vind, 2 onvoldoende bij de inhoud (of hoofdmotief) vind passen en 3 die het ‘zouden kunnen zijn mits ik met niets beters op de proppen kom’. Ben ik te kritisch? Ik zal binnenkort eens een top 3 mailen aan mijn uitgever. 
Geföhnd: lang is mijn haar als het stijl is
Goed nieuws is er ook. Zo gaat Noraly Beyer mijn manuscript lezen en komt er een quote van haar op de omslag van mijn roman. Daarnaast heb ik samen met Robby Oehlers een mooi nummer geschreven voor de boektrailer en de boekpresentatie. Dinsdag gaan we het opnemen. 
Eindresultaat!


Ah. Het eten is klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten