vrijdag 8 april 2011

08/04 Let the writing begin


Gisteravond aangekomen in Side, een plaatsje aan de Turkse Riviera. De schrijfvakantie begon officieel om 16.00 ’s middags toen ik in het vliegtuig plaatsnam in een stoel met voetenbankje en zeeën van ruimte om mijn benen te strekken. Naast mij probeerde mijn vriend hetzelfde uit. De eerste vraag van de stewardess, ‘water, jus d’orange of champagne?’, kon ik erg waarderen. Ik koos voor het laatste. Het was tenslotte de eerste schrijfvakantie ooit en elke mijlpaal, hoe klein ook, moet je vieren. Vanochtend aan het ontbijt liep ik me te vergapen aan het uitgebreide buffet. Keuzestress. Dan maar alles nemen: volgens vrienden en familie moet ik namelijk aankomen. En dus ontbeet ik met gekruide spinazie, gebakken aardappels, gegrilde courgette, aubergine en schijfjes tomaat met kaas, een spiegeleitje en tot slot een plakje fetakaas. De zon schijnt al en het is heerlijk warm als ik dit op mijn balkon intyp. Het is nu kwart voor elf lokale tijd. Hoog tijd om een plek te zoeken en te beginnen met schrijven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten